X
web design
اینستاگرام و بازاریابی اینترنتی
<-MailForm->

اینستاگرام چیست؟

اینستاگرام یک شبکه اجتماعی اشتراک گذاری تصاویر و ویدئو است و به افراد اجازه می دهد تصاویر و ویدئوهای در دیگر شبکه های اجتماعی نظیر فیسبوک، توئیتر و ... منتشر کنند. این آپلیکیشن در سال 2012 توسط فیسبوک خریداری شد. رشد و توسعه اش 20% بیشتر از خود شرکت فیسبوک بوده است که اگر به همین صورت به رشد خود ادامه دهد از فیسبوک پیشی خواهد گرفت.

استفاده از اینستاگرام در بازاریابی اینترنتی

یکی از کارایی های این اپلیکیشن اشتراک گذاری حائز اهمیت است قابلیت خرید کردن آنلاین است در صورتی که این برنامه اصلا برای تجارت الکترونیک طراحی و ساخته نشده بود. سالانه هزینه های زیادی برای تبلیغات کالا و محصولات در شبکه جهانی اینترنت صرف می شود اما مرور عکس هایی که توسط فروشندگان و عرضه کننده خدمات در این نرم افزار آپلود می شود گیرایی دیگری دارند.

AdministratorfilesUploadFilemarketing_with_instagram.png

تبلیغات در این شبکه اجتماعی بسیار هوشمندانه بوده است چرا که این برنامه بر روی گوشی های همراه نصب می شود و اغلب افراد 99% موارد گوشی های خود را هر جا که میروند با خود به همراه دارند و در زور چندین بار به آن سر میزنند و برنامه اینستاگرام موجود در تلفن همراهشان مانند یک فروشگاه اینترنتی جیبی عمل می کند که در هر لحظه از شبانه روز می توانند نیاز های خود را رفع کنند. چرا که مانند یک فروشگاه مدرن عمل کرده و افراد در اوقات فراغت و یا در زمان احساس نیاز به گشت و گذار دراین شبکه می پردازند.

مثلا فروشگاه یا بوتیک کیف و کفش از ست های موجود در انبار خود همراه با قیمت و رنگ و سایز بندی در اینستاگرام آپلود می کنند و یا یک هنرمند گرافیست عکس تابلوهای خود را همراه با نرخ و ابعادش در این شبکه بار گذاری می کنند و بدون انکه هزینه ای برای کرایه گالری برای نمایش آثار خود پرداخت کند کالا ها ی خود را به مخاطبانش نمایش داده است. حتی جراحان زیبایی نیز از این شبکه بهره می برند و نمونه کار های خود را بارگذاری می کنند. پس تقریبا برای هر بیزینس و تجارتی قابل استفاده می باشد.

از سوی دیگر از این شبکه میتوان افراد را تشویق به بازدید از سایت کرد و فروش را افزایش داد و از آنجایی که بازدید از سایت هر چه بیشتر باشد تاثیر مثبتی بر روی سئو سایت می گذارد و آدرس سایت جایگاه بالاتری دردر صفحه نتایج گوگل پیدا خواهد کرد.


ن : فرشته شکری
ت : يکشنبه 10 آبان 1394