اینستاگرام چیست؟
اینستاگرام یک شبکه اجتماعی اشتراک گذاری تصاویر و ویدئو است و
به اÙراد اجازه Ù…ÛŒ دهد تصاویر Ùˆ ویدئوهای در دیگر شبکه های اجتماعی نظیر
Ùیسبوک، توئیتر Ùˆ ... منتشر کنند. این آپلیکیشن در سال 2012 توسط Ùیسبوک
خریداری شد. رشد Ùˆ توسعه اش 20% بیشتر از خود شرکت Ùیسبوک بوده است Ú©Ù‡ اگر
به همین صورت به رشد خود ادامه دهد از Ùیسبوک پیشی خواهد گرÙت.
استÙاده از اینستاگرام در بازاریابی اینترنتی
یکی از کارایی های این اپلیکیشن اشتراک گذاری Øائز اهمیت است قابلیت خرید کردن آنلاین است در صورتی Ú©Ù‡ این برنامه اصلا برای تجارت الکترونیک
طراØÛŒ Ùˆ ساخته نشده بود. سالانه هزینه های زیادی برای تبلیغات کالا Ùˆ
Ù…Øصولات در شبکه جهانی اینترنت صر٠می شود اما مرور عکس هایی Ú©Ù‡ توسط
Ùروشندگان Ùˆ عرضه کننده خدمات در این نرم اÙزار آپلود Ù…ÛŒ شود گیرایی دیگری
دارند.
تبلیغات در این شبکه اجتماعی بسیار هوشمندانه بوده است چرا که
این برنامه بر روی گوشی های همراه نصب Ù…ÛŒ شود Ùˆ اغلب اÙراد 99% موارد
گوشی های خود را هر جا که میروند با خود به همراه دارند و در زور چندین
بار به آن سر میزنند Ùˆ برنامه اینستاگرام موجود در تلÙÙ† همراهشان مانند یک
Ùروشگاه اینترنتی
جیبی عمل Ù…ÛŒ کند Ú©Ù‡ در هر Ù„Øظه از شبانه روز Ù…ÛŒ توانند نیاز های خود را
رÙع کنند. چرا Ú©Ù‡ مانند یک Ùروشگاه مدرن عمل کرده Ùˆ اÙراد در اوقات Ùراغت Ùˆ
یا در زمان اØساس نیاز به گشت Ùˆ گذار دراین شبکه Ù…ÛŒ پردازند.
مثلا Ùروشگاه یا بوتیک کی٠و Ú©ÙØ´ از ست های موجود در انبار
خود همراه با قیمت و رنگ و سایز بندی در اینستاگرام آپلود می کنند و یا یک
هنرمند گراÙیست عکس تابلوهای خود را همراه با نرخ Ùˆ ابعادش در این شبکه
بار گذاری می کنند و بدون انکه هزینه ای برای کرایه گالری برای نمایش آثار
خود پرداخت کند کالا ها ÛŒ خود را به مخاطبانش نمایش داده است. Øتی جراØان
زیبایی نیز از این شبکه بهره می برند و نمونه کار های خود را بارگذاری
Ù…ÛŒ کنند. پس تقریبا برای هر بیزینس Ùˆ تجارتی قابل استÙاده Ù…ÛŒ باشد.
از سوی دیگر از این شبکه میتوان اÙراد را تشویق به بازدید از
سایت کرد Ùˆ Ùروش را اÙزایش داد Ùˆ از آنجایی Ú©Ù‡ بازدید از سایت هر Ú†Ù‡
بیشتر باشد تاثیر مثبتی بر روی سئو سایت می گذارد و آدرس سایت جایگاه
بالاتری دردر صÙØÙ‡ نتایج Ú¯ÙˆÚ¯Ù„ پیدا خواهد کرد.