تÙاوت تبلیغات Ùˆ بازاریابی چیست؟
بسیاری از مدیران Ùˆ دیگر اÙراد تصور Ù…ÛŒ کنند Ú©Ù‡ بازاریابی
وتبلیغات هر دو به یک معنا هستند Ùˆ Ùرقی با هم ندارند Ùˆ به علت نداشتن
دانش کاÙÛŒ نمی توانند بخوبی از این دو بهره ببرند. اینکه هد٠هر دوی آن ها
یکسان است (اÙزایش مشتری Ùˆ Ùروش Ù…Øصولات) Ø´Ú©ÛŒ نیست اما در عمل این دو
بطور Ú©Ù„ÛŒ باهم متÙاوتند.
تبلیغات و یا Advertising
به
اقداماتی Ú©Ù‡ با صرÙÙ‡ هزینه همراه است Ùˆ توسط شرکت ها Ùˆ یا ارگان های
دیگر به منظور معرÙÛŒ Ùˆ نمایش Ù…Øصولات Ùˆ بیان عرضه خدمات به مشتریان Ùعال
انجام میگیرد را تبلیغات می گویند.
بازاریابی ویا Marketing
شما
Ùعالیت هایی برای آموزش Ùˆ تشویق کاربران به استÙاده از Ù…Øصولات Ùˆ
بهرهمند شدن از خدمات شما و انتخاب شما از میان سایر رقبا انجام می دهید
که عبارتند از شناخت مشتریان، پشتیبانی و جلب رضایت مشتری برای سوق دادن
استÙاده مجدد از Ù…Øصولات Ùˆ همکاری دوباره با شما برای بهرمندی از خدمات
ارائه شده Ú©Ù‡ باعث تبدیل شدن کاربران به مشتریان جدید Ùˆ همچنین ØÙظ رضایت
مشتریان قبلی خواهد شد.
کدامیک مهمتراست؟
Øال بخوبی متوجه شدیم
که تبلیغات زیر شاخه ای از بازاریابی است و بازاریابی امری لازم برای
وجود تبلیغات به Øساب میاید Ùˆ تبلیغات مستقل از آن عمل نمی کند. تبلیغات
بخش مشخصی از Ù…Øصولات Ùˆ یا خدمات شما را به نمایش Ù…ÛŒ گذارد Ùˆ این یک تعین
سیاست است . برای درک بهتر مثالی برای شما میزنیم :
برای انتخاب و تعیین شیوه تبلیغات در میان انواع مختل٠راه
های تبلیغاتی اعم از تلویزیون، روزنامه ØŒ مجله هلی Ù…ØÙ„ÛŒ Ùˆ امثال این ها
مبØØ« بازاریابی
Ù…Ø·Ø±Ø Ù…ÛŒ شود. برنامه ریزی، زمانبندی Ùˆ Ù…ØÙ„ قرار گیری بنر های تبلیغاتی
از دیگر وظای٠بازاریابی است. تبلیغات پر اهمیت ترین و البته پر هزینه
ترین بخش در بازرایابی است.